Sigarayı Bırakmak İçin 5 Etkili Yöntem

Sigarayı bırakmayı günümüzde insanların çoğu denemeye kalksa da başarılı olamamışlardır. Öncelikle bırakamama konusunda kendimize uydurduğumuz bir takım yalanlar ve bahanelerin olması bırakmamızı engellemiştir. Şimdi sizlere farklı yöntemlerden bahsedeceğim.
Kafanızda BitirinSigarayı bırakmak tabi ki de kolay değil. Sigarayı bırakmak öncelikle sağlığınıza, daha sonra bütçenize faydalı olacaktır. Neredeyse her hastalığa sebep olan sigara için aşağıdaki yöntemleri kullanabilirsiniz.
Sigarayı bırakmak isteyip ama bir türlü olmamasının sebebi aslında öncelikle kafanızda netleşmemiş olmasıdır. Kendinizi tam olarak sigarayı bırakmaya ikna edememiş olmanızdır. Kendinizi buna ikna etmek için öncelikle bahane olarak görülen ya da sizi sigaraya teşvik eden olayları ele alarak bir kağıda yazın ve aslında bunların bahane olmadığı konusuna kanaat getirin. Mesela sinirlenince sigara mı içiyorsunuz, mümkünse bir süre stresli ortamda bulunmamaya özen gösterin. Eğer yapamıyorsanız stres altında sigara içmenin faydası olmadığına kendinizi ikna edin. Buna ya önceden hazırlıklı olun ya da sigaranın daha fazla stres ve sinir yarattığını mutlaka biliniz.
Yardımcı Ürünler Kullanın
Sigarayı bırakmanıza yardımcı olacak nikotin bandı gibi hem psikolojik hemde sağlıksal açıdan destek olacak ürünler kullanabilirsiniz.
Azaltarak Bırakın
Kendim bir sigara kullanıcısı olarak bunu tavsiye ederim. Ben ortalama günde 1.5 paket sigara içen biriydim. Yaklaşık olarak da 15 yılı geçkin süre içtim. ilk bırakma günü kendime 20 adet sigara koydum ve her geçen gün sadece 1 adet azalttım. Tabi ne olursa olsun her gün sigara sayımı belirttim kendime ve telefonumun da saatler kurup o çaldıkça içtim. Ne olursa olsun daha fazlasını içmedim. Yavaş yavaş bu sıra da aynı zamanda kendimi ikna ettim. Kendinize içtiğiniz sigara miktarına göre bir adet belirleyin ve her gün sadece bir tane azaltarak bırakmayı deneyin.
Sigaranın maddi manevi zararlarını düşünün
Sigaranın hem sağlığınıza verdiği zararı hemde cebinize verdiği zararı her canınız çektiğinde mutlaka düşünün. Sigara içmek sizi kanserden vereme, sinüzitten kalp krizine kadar bir sürü hastalığa sürükleyebilir. Maddi olarak ise ona vereceğiniz paraya kadın iseniz kıyafet erkek iseniz de keyfinize göre bir hobiye harcayabilirsiniz.
Sigarayı bırakmak için spor yapmak gibi farklı ve sağlığınızı tazeleyecek yöntemler kullanmaktan çekinmeyiniz. Hatta mümkünse mutlaka spor yapın, sık duş alın, bol su için, günde 4-5 defa dişlerinizi fırçalayın, canınızın çekme ihtimalini düşürecek her türlü psikolojik yöntemi deneyebilirsiniz. 
Unutmayın sigarayı bırakmak zor ama imkansız değil. Sigarayı 15 yıl sonra bırakan biri olarak daha rahat nefes alıyorum, yediğimin içtiğimin daha güzel tadını alıyorum sanki eskiden hiç tat almıyormuş gibi geldi bırakınca. Göğüslerim açıldı resmen, öksürük kesildi, geniz akıntısı bitti, balgam bitti daha ne olsun. Herkese başarılar dilerim.

Diploması Yok
Diploması Yok